Om Al-Jazeera

Stationen har haft stor indflydelse på meningsdannelsen blandt befolkningen i Mellemøsten, da det var den første arabisk-sprogede tv-station, der sendte nyheder til hele området. Stationen startede sine udsendelser 1. november 1996. Stationen er 100% ejet af Sheik Hamad bin Thamer Al Thani, som er nært relateret til Qatars konge.

Siden 15. november 2006 har det været muligt at modtage Al-Jazeera International via satellit i Danmark. Al Jazeera på engelsk kan også ses på internettet.